måndag 31 januari 2011

Nu vill jag ha vår...............

Så kom det snö IGEN....Börjar kännas lite hopplöst nu. Igår var det riktigt varmt invid husväggen och snön smälte och droppade från taket. Men vad hjälpte det när det kom ny idag..Suck!! Irriterande.
Börjar få slut på "att göra listan" nu...bara ute saker kvar nu.
Idag har jag målat lite igen....
Före...


och efter....


Hela familjen var ute och gick igår och det var underbart väder..Sprang till baksidan av huset när vi kom hem för mellanloppan längtade efter sin gunga. Den slog nästan i marken eller rättar sagt i snön...men gunga fick hon.

Här på slänten framför våra bärbuskar tänkte jag gräva ut till växthuset. På andra sidan om buskarna tänkte jag att våra höns skall få sitt lilla hus....nångång i framtiden.
 När vi flyttade hit växte det en meter höga brännässlor på hela baksidan men efter envist klippande så börjar gräset ta över. På vissa ställen har vi eldat för att få bort eländet.

Till höger om staketet går det hästar hela sommaren, vilket gillas av tjejerna och av oss vuxna oxå för den delen.

Här är vår oootroligt vackra baksida av huset. Det ser ut som det är orginalklädseln på fasaden här, Det var bara fram och vänster sidan som blivit vidgjord nånsin..de som syns från vägarna ;)


Men det blir det snart ändring på...Vi tar nog bara baksidan i år för även om man gör det själv så kostar det ju en del.. 2012 blir vi nog färdiga men allt iallafall.
Nä nu skall jag snart gå och nanna...sååå trött. Skyller på "solbrist"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar