lördag 22 januari 2011

SUCK!!!!!!

Idag har jag in sån där tycksyndommig-dag...Funkar så där.....Förkyld så in i bomben och fruktansvärt uttråkad. Ligger nerbäddad och när jag började bli så där lagom uttråkad satte jag på tv:n i sovrummet, ja då var det driftfel på den...Så nu ligger jag här och tycker sååå synd om mig själv för att jag har det så tråkigt. ;)
Kollar man ut så ser vädret så härligt ut...tom solen har hittat hit till oss idag.
Någon annan som hittat hit är han här......

Han och hans bror gick och letade efter mat på vår baksida..Såg inte ut att ha gått nån större nöd på honom i vinter för han såg ganska rund ut...
En natt när jag var uppe på toa en runda så såg jag nåt som rörde sig i trädgården. När jag kollade efter så såg jag att den var ett rådjur...å ett till och ett till ...hela nio stycken kom jag upp i. Ganska häftigt

Ligger och lyssnar på min duktiga älskling som jobbar på vinden..i denna farten som han håller så har vi nog snart ett rum färdigt där uppe. Skall bli så skönt med mer plats...
Just nu letar jag inspiration på barnrum och hittade dessa fina bilderna på "Styleroom"


Tror tapeten kommer från serien "PIP" som har många underbara och lite galna tapeter som jag gillar, Bla denna som jag bara MÅÅÅÅSTE ha....


Eller i denna färgen...


Eller kanske med fjärilar i stället???

Tycker de är sååå fina...men det kommer nog att bli den första. Kommer att hamna i hallen/trappan upp och som på bilden med vit panel nertill.

(Hoppla, hoppade visst från barnrum till hallen men det är ju sån jag är hoppar från det ena till det andra och ibland kan det vara svårt att hänga med mig ;)  )

För att återgå till barnrummet ... I stora tjejens rum skall det bli riktigt flickigt...Vitt golv, vit panel, vitt tak och dessa rosa tapeterna med silvriga hjärtan. De fyndade vi för några år sedan för 10:-/rulle. För att vara Ecco får man väl säga att det är ett riktigt fynd. ;) Då visste vi inte vart de skulle hamna men köpte dem ändå.

Sen skall det in en massa rosa detaljer bla en stor rosa luddig matta om jag hittar rätt färg. Måste tillägga att allt godkänns av min dotter först...låter som hon inte har något att säga till om alls Hihihihi...
Hon vill inte se det från allt är på plats, har hon sagt, får se om hon kan hålla sig :)
Åh vad jag längtar efter att få sätta igång.

Åhh vad skönt att jag har min lilla blogg, nu gick tiden lite fortare och det känns inte som det är så himla synd om mig ändå.....ja lite kanske Hihi

 Hoppas ni får en underbar helg, om där nu skulle vara någon som orkar läsa allt ;)




2 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen. Får lust att sätta igång Uffe på lite projekt när jag läser om er flit;)

    SvaraRadera
  2. Tycket verkligen om de två första bilderna på barnrummet. Underbart gammeldags fint.
    Kram på dig! Hoppas du mår bättre idag.

    SvaraRadera