tisdag 11 januari 2011

Välkommen våren (?)....

Idag har jag en ledig dag med bara två barn hemma.Vår stora tjej började skolan idag igen . ...men det var nog med blandade känslor hon gick dit idag tror jag..
Här hemma går vi bara omkring och slöar...tjejerna leker med lera och jag går här och plockar lite i långsamt tempo.
Längtar efter sol och plus grader..Jaa åtminstonde lite sol för det är väl inte för mycket begärt eller??


Försöker lura mig själv att våren är här med lite tulpaner...funkar nästan. Köpte försäkerhets skull även dessa små "vaddenuheter" så nu är det åtminstonde vår inomhus här på Norregård.

Vet iallafall att man kan plantera ut dem när de börjar tröttna på att vara inomhus.
Är det Primula de heter??? Hmm..

Nu har mina stående julstjärnor oxå packats ner och mina julklapps rosenljusstakar fick ta deras plats...
Gillar dom väldans mycket...

Kanske hamnar de någon annanstans sen men just nu får de stå här.

Längtar till den 19:e för då skall det bli inredningsparty här hemma och huset blir fullt med härliga tjejer. Det skall bli skoj.
Men nu kallar åter verkligheten på mig....Tvätten ropar -Vik mig.
Så hej på er alla.
Kram.


1 kommentar:

  1. Min dotter kom hem från skolan nu och sa med en lycklig stämma -Mamma jag såg en gräsfläck där ute..

    SvaraRadera