måndag 3 januari 2011

Rensa i röran....

Nu har jag börjat rensa här hemma...Lagt ut en del på blocket för herregud vad grejor vi har liggandes i ladan. En nästan ny spis som fanns i huset, möbler som vi ärvt men som vi INTE gillar. Bättre då att nån annan som gillar dem får ta hand om dem..
Kanske man skulle ordna loppis här på gården till våren...Finns kanske fler som har saker som de vill bli av med ?? ;) eller så skänker vi det direkt till nån av alla dessa idrottsklubbsloppisarna...I värsta fall blir det tippen..Bort skall det iallafall.

Hade det varit en sån här furu möbel, som på bilden, som i princip alla hade på 90-talet så hade den kunnat bli så här fin som denna. Fanns ju som bokhyllor, köpmannadiskar mm. Men sån tur hade jag ju inte ;)  Hade själv en köpmannadisk men den tyckte Älsklingen att han kunde ha i verkstaden...Bilden är från min favorit bok just nu..."Inred lantligt inne och ute". Massor med fint.


Imorgon skall jag äntligen få gå till jobbet...ibland behövs det ett par dagar hemma med sjuka barn för att uppskatta att man har ett jobb att gå till.. ;) Nä skämta bara men ett par dagar hemma är max vad jag klarar, iallafall vid denna årstiden...sen blir jag så rastlös så det kryper i mig...måste få prata med lite vuxet folk. Jag älskar mina barn över allt annat, tro inget annat, men man behöver vara från varandra lite ibland..men inte för länge för då blir jag tokig av det =)
Finns det nåt härligare att komma hem till än tre famnar som kramar om en i hallen efter en dag på jobbet....jaa eller fyra för jag brukar faktiskt få en kram av älsklingen oxå. Bäst att tillägga ifall att han är inne och läser. ;)

Natti natti alla godingar


2 kommentarer:

  1. Ja, passa på och njut medan dom är små. Kramarna blir mera sällsynta i tonåren. Fin blogg du har:)

    SvaraRadera
  2. Här håller vi också på och städar och rensar bland allt möjligt som man samlar på sig. Den där boken som du visar verkar riktigt mysig, kanske vore något att införskaffa.
    Ha det gott!

    SvaraRadera