torsdag 14 oktober 2010

Slit och släp....


Nu har vi rivit ner den ena av våra skorstenar. Den används ju ändå inte och tar bara plats i rummet som skall bli där uppe på vinden. Tog en dag ungefär men nu är den borta så nu kan vi fortsätta men golvet.

Golvet är klart från fönstret fram till skorstenen. Bara två tredje delar kvar =)
Till vänster om skorstenen skall trappan komma upp. Kan ni se det framför er??
Skall bli sååå skönt när golvet är på plats.

Jag höll mig nere på marken. Nån måste ju fotografera :)
Kan tala om att jag oxå fick oxå jobba sen, med att riva delen inne på vinden. Tungt och dammigt men skönt att ha det gjort.


Nu skall jag visa lite av mitt "lump" som S retsamt kallar det.

 Denna, i mina ögon sett, underbara kaffeburk fick jag av min svärmor. Tycker den är så fin.
Denna fick jag oxå av svärmor....Den kommer att bli laserad så att texten syns.

En liten bild från vår hylla ovanför sängen. Älskar dessa böcker. Julljus"klämman" har en gång suttit i min mormors mors gran.

Klädkammardörren får behålla sin färg. De andra spegeldörrarna i huset har blivit vita. Tycker om färgen på denna, bryter av lite mot allt det vita.
Alla våra fina spegeldörrar hade fått ett nytt yttre genom att man någon gång på 50-60 talet spikat på massonitskivor. Tacksam att dörrarna fanns kvar iallafall

Me like......

Skönt med lite mörkare kvällar så man kan få mysa med levande ljus.
Har gjort några riktigt fina fynd på en auktion....Det ena av mina fynd har jag letat efter i 15 år så jag behöver nog inte säga att jag är ganska nöjd =) Men dessa fynd visar jag en annan gång.
Hoppas ni får en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar