onsdag 29 september 2010

Sommarjobb....

                  Idag tänkte jag visa vad vi sysslat med i sommar.....  
(Ligger i sängen och är sjuk men jag skall försöka att inte smitta er)
När vi köpte huset var bara panelen bytad på de sidor som syntes från vägen.....varför kan man ju undra??
Behovet av ny fasad var stort så vi började med de sidorna som var sämst..

Här är en före bild...
Planen är att ta de andra två sidorna nästa sommar. Inte ens vi orkar hur mycket som helst ;)
men när man såg det färdiga resultatet blev man allt lite sugen på att fortsätta..

Lite skillnad, eller vad tycker ni??

Hoppsan !!! blev visst en liggande bild...Sorry!!
Älskar denna gröna färgen. Blev vita foder och knutar och fönsterna blev,som ni ser, röda...
Färgen hittade vi i ett reklamblad som kom hem i brevlådan...båda fick ögonen på bilden samtidigt och sa att där är ju färgen. Vi var så säkra att vi inte ens köpte en provburk...
Det som var lite kul var att en man som bott här som liten kom inom när han såg att vi höll på. Han berättade att huset nästan haft exakt samma färg en gång i tiden och det gjorde att valet kändes ännu mer rätt.

Måste visa denna bilden som jag tycker är underbar.....

Hittade vår 1 1/2 åriga dotter uppe på köksbordet med min mobil i högsta hugg.....såg väldigt nöjd ut.
När jag sedan tittade på mobilens bilder hittade jag denna... =) Lyckats ta en bild på sina tår...
Tycker den är söt........

Nä skall jag ta och vila igen så man blir frisk fort...
Ha en underbar dag..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar