onsdag 22 september 2010

Vårt älskade Norregård...



Här är lite bilder som vi tog på vår första visning på Norregård...Här var jag fortfarande optimistisk....

Gillade fönstret över dörren väldigt mycket, tänkte att det här kan nog bli bra.

Det pytte lilla köket...Såg framför mig ett stort kök i vitt med utsikt mot ängarna med grannens hästar på.
Salen, som mäklaren så fint kallade det...Bilden är tagen från ett litet sovrum som jag aldrig fotograferade...förmodligen för att det var så fruktansvärt nergånget och jag kände att detta är ett alldeles för stort projekt för oss... Började se att drömmen om Norregård försvann.
men det var här i "salen" som nåt hände med min sambo...Han gick igång fullständigt och då skall ni veta att jag fått tjata för att ens få med honom på en visning....Haha Han sprang omkring med sin ficklampa, upp på vinden och ner i källaren. Lyste och mätte....medan jag började släppa taget om gasen och istället börjat trycka på bromsen...
Hans positivitet smittade som tur av sig och jag fick nytt hopp, men det är nog tur att jag aldrig riktigt förstod riktigt hur mycket jobb det skulle bli........
Norregård blev vårt och renoveringen satte igång.
Här ser ni mig in action..... Ojoj blir trött av bara tanken på det.
Här blev så småningom ett barnrum,en del av köket och i rummet man ser i bakgrunden blev det tvättstuga.

Örk!!!!Vill inte ens tänka på hur äckligt och skitigt det var...Munskydd på som gällde, men allting har ett slut och här sitter vi och äter idag.

Här fyllde vi på med en MASSA singel....för att sedan på med betong och sist golvvärme.

En himla massa slangar...

Här har det hänt lite i vårt matrum...Golv och gips på väggarna och elektrikern har varit framme...


Bjälkarna behöll vi såklart synliga....Efter att jag dragit ut några 100 spik som takpappen suttit fast med men det var det värt =)

Fanns visst en bild på det läbbiga rummet. Här håller min älskling på att riva lite...Dörröppningen skulle sättas igen. Fick räcka med en ingång i detta ganska lilla rum som fick bli ännu ett barnrum.
En bild till från samma rum hittade jag.....
Detta är en del av vårt sovrum. Här låg en mörkbrun heltäckningsmatta som åkte ut fortare än kvickt...tillsammans med innerväggar, tak ja och sånt ni vet... ;)

2 kommentarer:

  1. Det ska en Linda och en Stefan för att orka med ett sådant här projekt. Ni har idag ett av de finaste hem som jag någonsin sett <3

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Annette....Vet någon som har det häftigaste köket iallafall....börjar på A och slutar på E ;)
    Kram

    SvaraRadera