måndag 27 september 2010

Idag är det "pustigt" värre

Nu är det riktigt höstigt utanför mitt fönster...grått, blåsigt
 och lite kallt. Då är det skönt att ha en kakelugn att elda i. Älsklingen behöver ingen kakelugn för att hålla sig varm...Han jobbar sig varm på vår vind. Jag var där uppe idag och inspekterade (min ända uppgift där än så länge och det känns rätt skönt) glömde ta med mig kameran upp men den får hänga med  nästa gång.
Det mesta av det gamla golvet är nu borta och reglar för det nya golvet är på väg upp. Sen skall det i lite mer isolering och sedan golvskivor. Börjar få ett hum om hur stora rummen blir och till stora tjejens rum fick jag tom mått så nu kan man börja bläddra i IKEA katalogen och börja klura..
Har redan en ganska klar bild på hur det kommer att bli. Hon har en önskan att vi skall göra som i många inredningsprogram, nämligen att hon får se först när det är klart...
Hoppas bara hon gillar det färdiga resultatet.
Väggarna kommer att bli rosa med en vit fondvägg gjord av de golvbrädorna som Ä just nu river bort. Golvet skall bli vit, vita möbler en inbyggd säng och rosa detaljer sen är vi där


(bilderna är lånad från en av mina favoritbloggar http://www.petersprojekt.se/ )

Vår mellan flicka skall oxå få nytt rum där uppe men hon litar inte riktigt på mammas smak haha. Uttryckte sig ganska tydligt att mamma får inte göra vid hennes rum för då blir det bara vitt...så det blir pappas uppgift..men jag kommer nog inte att kunna låta bli att lägga mig i är jag rädd. Men en sak är säkert, att vitt blir det INTE. =)

 Kram på er alla.......om där är någon ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar