söndag 17 oktober 2010

Detta kära Ullared......




Igår fick vi ett ryck och for till Ullared. Trodde jag skulle svimma när vi kom fram....ALDRIG sett en sådan lång kö in...Runt och igenom den berömda parken, vidare långt iväg mot parkeringen för att sluta vid utgången. Vi tog små affärerna utanför och när vi var klara med det så var nästan kön borta.
Inne var det proppat med folk... Gekås stänger kl 17:00 på lördagar men från och med 16 var det en timmes kö för att komma ut.......Klockan 20:00 var vi ute ur affären och det tack vare att vi fick gå ut genom en extra kassa som inte normalt användes...En snäll anställd valde ut vissa som fick använda den och vi hade tur.... =)


Fick iallafall med oss en del julklappar hem, både till barnen och till släkten. Plus en del annat såklart..... ;)

Bland annat denna plåtburken som säkert kommer till nytta. Gillar ju jul och godis och dessa sakerna kombinerat kan ju inte annat än bli bra ;)
Börjar längta efter julen nu, tycker det är en underbar tid. Är ju pysseltokig och det finns såå mycket man kan göra själv.

 Såna här julstrumpor skall jag sy till tjejerna.....skulle tro att det blir en till mig och älsklingen oxå. Minns tyvär inte var jag lånat bilden.

Nu tänkte jag visa mina fynd jag skrev om sist.
Detta vita "skåp" (heter nåt speciellt som jag inte kommer på) är ett av mina fynd. Älskar det och har letat väldigt länge efter det men nu har jag det =)
Dessa två skall, såklart, bli vita....sen blir det våra nya sängbord...Gillar att de inte är exakt likadana. Höjden är den iallafall samma.

Så målning blir mitt nästa projekt. Har ett stort skåp jag fått när min farbror gick bort som oxå skall målas. Har haft lite beslutsångest om det skulle målas eller ej men nu skall det oxå bli vit. Skåpet har från börjat varit min farmor och farfars så jag är sååå glad att jag fick det. Resultatet får ni se här om ett tag. Nu är det dax för den sköna sängen.
Ha det så gott alla ..







1 kommentar:

  1. Gillar det vita skåpet jättemycket. Gillar den lantliga stilen passar där du bor=) Shit vad folk där var vi var där förra fredagen kom iof inte förrän framåt halvtre och folk var där men inte så. Trodde köernas tid var förbi.Har äl iallfall två turer dit planerade innan jul så jag bara smygfluktade på julpyntet=) Ses på jobbet.

    SvaraRadera