torsdag 9 december 2010

Nu har vi ljus.....

God morgon alla fina!!!
Igår kom sakerna jag beställt ifrån partyt jag var på. Måste ju dela med mig till er som är här inne och kikar ;)
Det var detta huset i zink som jag letat efter länge. Tycker de är så söta och nu har jag ett eget.



Sen köpte jag dessa ljuslyktorna oxå (gillar ljuslyktor hihi )
Lite "fattigmans silver" över dom.. Blir ett jätte fint ljus från dem.



Nu måste jag göra lite reklam för en butik som ligger här i byn och drivs av Tyringe Hockey.
Finns lite allt möjligt...Bra kalaspresenter men även lite inredning. Köpte två såna här fina hjärtan där...oxå lite fattigmanssilverstil på dessa...69kr för två. Helt ok tycker jag.


Mer reklam för er med lite mindre barn...eller er som bara gillar Elsa Beskow..


"Elsa Beskows sagovärld

Nu har Elsa Beskows sagovärld flyttat in på Regionmuseet – en sagoskog befolkad av troll, älvor, kottar, grodor, jätteblåbär och fladdermöss – där vad som helst kan hända!
Möt Puttes blåbärsskog i jätteformat, lek inne i hattstugan, ta en flygtur med Tomtebobarnens fladdermus och fika på Grodcaféet! Kliv in i böckerna och bli en av Elsas sagofigurer - utställningen är ett roligt äventyr för både stora och små.
Elsa Beskows sagovärld kommer att stanna på Regionmuseet ända fram till 13 mars 2011. "

Öppettider

Regionmuseet, Café Miró och butik

September–maj: tisdag–söndag kl. 12–17.
Juni–augusti: alla dagar kl. 11–17.
Serveringen i Café Miró stänger kl 16.30.


Regionmuseet ligger i Kristianstad för er som inte redan visste det. Gratis entré är det oxå så det tycker jag kan vara ett bra avbrott i julstressen....Inte för att jag stressar men ändå ;)
Tänkte ta en tripp dit med familjen i helgen, har alltid gillat hennes teckningar.

Ha en underbar dag.


2 kommentarer:

  1. Så snygga lyktorna blev tända ja de var snygga innan med.Ska bli spännande att se vad det finns när du har party:) Man får kanske pallra sig upp till den affären trodde bra de hade hade möbler.Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade hit via Carinas blogg och har nu kikat runt på både nya och gamla inlägg. Gillar din inredningsstil väldigt mycket och tycker att du har många mysiga bilder. Hit återkommer jag definitivt. Har lagt in dig på min blogglista, hoppas det är okej?
    Jag gillar också zinkhus väldigt mycket, men har faktiskt inte köpt något ännu. Skylten i fönstret gillar jag också mycket. Ja, alla dina nya inköp var fina.
    // Marie

    SvaraRadera