tisdag 28 december 2010

Hipp hipp HURRA!!!!

Idag fyller vår lilla minsta trollunge 2 år och imorgon fyller vår största trollunge 9 år...Hihihi Jaa jag vet inte såå bra planerat kanske men så kan det gå. Har man som vi haft lite svårt att bli gravida så är man bara så tacksam när det blir....
Hur firar vi nu detta då??? Jo med att båda tjejerna är super förkylda med hosta och rinnande näsor. Så släktkalaset får vänta. Jag fyller ju år nästa vecka så det får bli trippelkalas då. ;)

Valnötsmaräng

Men tårta skall det iallafall bli idag....

Lika mycket som jag längtar efter att julen skall komma lika mycket längtar jag efter att få plocka bort julpyntet nu... Ja jag vet att jag är hopplös...men nu börjar jag planera för annat.



                                                                               
Min svärfar undrade om vi ville ha deras växthus..Det är inte så stort men tänkte att detta är ju en bra lösning på det lilla problemet.
Jag vill inte ha ett växthus för att odla en MASSA saker i utan mer så här som på bilden, kanske vindruvor...och sen ett litet bord och en stol..Eventuellt ha den inbyggda delen först som en liten veranda eller vad man skall kalla det. Vi sparade alla tegelstenarna från skorstenen vi rev och de tänkte jag använda som golv och vägg en bit upp så huset blir högre....Sedan blommor och  buskar utanför...Mmmm tror det kan bli hur fint som helst.....får muta älsklingen med att det blir mindre gräs att klippa ;)

Jaja det är ju ett par månader kvar till det blir väder för mina planer, men drömma kan man ju få göra eller??
Har ju en lekstuga som jag skall snickra färdig först...Älsklingen gjorde grunden, stommen och taket och jag sa att "spika klädselbrädor kan väl inte vara så svårt".... Det var det inte heller men det tar lite tid när man inte är van....Då menar jag inte att jag är så himla duktig men min kunskap räcker för en lekstuga iallafall...=) Sen är det bara att hålla tummarna  att inte "Fuskbyggarna" kommer och kollar. ;)

Just det har ju några möbler oxå som skall målas...hm...vi får se hur det kommer att gå med mitt växthus.

Ha nu en riktigt trevlig nyår alla rara människor....




2 kommentarer:

  1. Det önskar jag dig med goa goa Linda!!!! Längtar också efter sommaren när jag ser dina bilder. Krya på er nu!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som får en att längta till våren och sommaren! Klart att man får drömma och planera, annars vore livet allt tråkigt.
    Gott nytt år!

    SvaraRadera