måndag 20 december 2010

Fult att luras...jag vet

Måste berätta vad som hände idag... Vår femåring kom instudsande imorse med sista adventsljuset i handen. Vi hade glömt att tända det i helgen så hon undrade om vi kunde tända det på julafton. -Mmmm, svarade jag halvt sovande.. Sen vid kvällsmaten tände jag ljuset och E tittade undrande på mig så jag sa -Jaa vi glömde ju att tända det i går... E tittar ännu mer undrande på mig med munnen öppen... Vet inte vad som flög i mig men jag sa -Jaa det var ju julafton igår, missade du det??? Var var du då??  E tittar allvarligt på mig och sen börjar hon på allvar tänka efter vad hon gjorde dagen innan, sen ser jag att hon börjar få panik.... Vi brukar hålla på och små luras här hemma på skoj och de brukar tycka att det är så kul att vi "tror" att de är så lättlurade.. men denna gången blev det ju inte så. utan hon trodde på allvar att hon helt missat julen...Stackars barn. Jag fick säga att det såklart inte hade varit julafton dagen innan och att jag trodde hon skulle förstå att jag bara skojade. Då började hon skratta lite smått nervöst -Jag tänkte väll det.....
Fick lite dålig samvete efteråt....Stackars mammas gullunge.



Nu har jag varit ute och testat kameran igen ;) Var ute och gick en kväll och hade den med ifall att.
Älskar när det är riktigt kallt så det knastrar i snön och det var det då...Härligt ljud.


Vintertid....

Sommartid.....Vilket föredrar ni?? Bordet har jag faktiskt själv snickrat ihop. Inte så stadigt kanske men håller för lite pynt och det räcker för mig =)


             Hem ljuva hem....

Denna bilden togs lite tidigare på dagen som ni förstår...men jag är så glad för denna sidan som visar hur huset blir när det är klart....Är inte så förtjust i den fisgula färg och de bruna fönsterna vi har nu....men det är snart ett minne blott  =)

Nä nu skall jag nanna kudden. Sov gott och dröm sött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar