söndag 20 mars 2011

Vilken helg det varit...En helt underbar fest i går med massor med trevliga människor och god mat.
Så roligt vi hade.
Tjejerna sov över hos mormor så det blev lite sovmorgon och det behövdes ;)
Sen väntade vinden på oss, gäller att passa på när man har barnvakt.
Som jag längtat efter att få snickra lite...tycker det är så avkopplande och roligt att få göra nåt själv med Älsklingen...Skönt att få ha honom för sig själv sen om vi snickrar eller gör nåt annat kvittar.
För er som sett "Arga snickare" på tv, jag tror han skulle nog blivit nöjd med vårt sammarbete idag. Hihi
Kom så långt idag.

Väggen till höger skall bara ha gips på sig, sen är den klar...vänster vägg, taket,
mellanväggen skall upp och sen kan vi fortsätta med själva sovrummet.

Sen fortsätter arbetet med  mer spånskiva vidare hitåt..

Här pappar pappa för fullt...Isoleringen under har jag satt dit ;)
Ett lager isolering till sedan är det spånskiva som gäller här oxå. Isolering i snedväggen får vi ju inte glömma..
Det tror vi är klart i veckan så gipsskivor till helgen...vad tycker vi om det JAAAAAAA!!!!!!
Såååå underbart skönt.....
Vi tänker sätta upp en provisorisk vägg in till den delen av vinden som inte vi inte hunnit göra något åt..
sen en dörr så kan vi använda den delen som är klar medan den andra byggs klar.
Så vi får ett färdigt sovrum och ett halvfärdigt tv-rum.
  För snart har vi baksidans fasad som vi skall byta så då får det bli en paus från vinden..
När värmen kommer vill man ju vara ute.

Nä nu skall jag nanna för imorgon väntar mina gamla på mig.
Sov gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar