onsdag 3 oktober 2012

Höstmys!!!

Dagen började med att skicka de stora tjejerna till skolan, lite småplock och sen kröp lilltjejen och jag ner i soffan. Vi var riktigt lata. Känns som det är mer ok på hösten.
Lite tända ljus och Disney Junior det är grejer det.
Men ni som känner mig vet att lata sig är inte riktigt min grej..så efter maten kröp det i kroppen på mig ;)
Måste göra nåt. Så jag tog tag i ett projekt som väntat lääänge på mig.
Hittade denna dörren upp spikad på väggen i en av våra lador. Säkert suttit där i minst 70-80 år men så kan jag ju inte ha det.

Tyvär var den ena "spegeln" så dålig så den fick jag såga av.
Dörren är nu slipad och målad.
Nu skall det bara snickras lite oxå. Kommer mer bilden snart??

I söndes pysslade jag och E. Var ju tänkt att vi skulle gjort det i lördes men jag blev kidnappad till min "fruhippa".
Hade vansinigt roligt men det är en helt annan historia som kanske inte lämpar sig här ;)
Åter till söndagspysslet


Världens enklaste att göra. Man tar bara en kraftig ståltråd och trär på löv. I detta fallet lönn, när man tycker man har tillräckligt många löv  snurrar man ihop ändarna och -Tada en färdig krans.


Ikväll fick det bli tre kransar till. Mina förälldrar har sågat ner lite hortensia och då var jag där direkt och knykte lite blommor.
Men dessa kransar får stanna inomhus. Tycker dom är så söta och blommorna håller sig så fint.

 Imorgon får det bli mer pyssel ;)
Kram på er alla godingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar