söndag 10 april 2011

Drömhelg....

Jag ÄLSKAR våren...speciellt som den varit i helgen...Så underbart, inte för varmt och inte för kallt utan alldeles lagom..Hela familjen stack ut vid tio tiden och kom inte in förrän klockan var 18..
Smutsiga från topp till tå.
Jag och M har grävt och flyttat sten, grävt lite till och städat upp ute trädgården.
Visar en hemsk bild ifrån vintras...örk..men den får fungera som "före" bild..




Det är detta som jag och M roat oss med hela helgen...ser lite snett ut nu men det skall muras upp så det rättar till sig sedan..Vad skall muras upp?? Joo grunden till vårt växthus...
Har lagt upp stenarna som vi hittade när vi grävde som ett stengär bakom, planat av marken brevid. Känns i ryggen nu :)
När jag bara hade en liten bit kvar att gräva stötte spaden i nåt...hm..typiskt..Grävde lite till och såg vad det var....Ahhhhh....Ett traktordäck !!!???Var tvungen att gräva runt hela för att få loss det..Ja herregud..Hann svära några ramsor på alla Sveriges bönder Hihihi men nu är det borta...Hittade även ett antal meter hönsnät och avloppsrör och lite annat smått och gott :)
Men nu är det bara det roliga kvar...

 Hej på er!!!


1 kommentar:

  1. Ett traktor däck är väl ingenting när vi grävde ut till poolen hittade vi en panna och en gammal järnsäng och inte att förglömma delar till en bilsläp=) jag ska alltid vara värst fniss

    SvaraRadera